Dani

2010.10.17. 22:07

Danit Kamó vette észre amikor Szentendréről hazafele jövet a Szentendrei szigeten  eltekertünk egy ház mellett. Rögtön elkezdett kiabálni: "Ott van valami állat. Mintha egy szarvas lett volna." Szégyenszemre túl sok hitelt nem adtunk neki, de mikor harmadjára mondta, visszamentünk és megnéztük. Ahogy sikerült a tuják közé bekukucskálni jól látszott, hogy valóban egy szarvas bámészkodik a kerítés mögött. Nem tűnhettünk neki túl barátságosnak, mert azonnal előreszegezett szarvakkal nekirohant a kerítésnek. Aztán megbarátkoztunk vele, meg az öreg révésszel is, aki elmesélte Dani történetét. Danit 6 évvel ezelElaphurus davidianus SPb ZOOőtt pici borjúként találták betegen a Pilisben. Hosszabb időbe telt, mire sikerült kikúrálni, aztán már nem sikerült visszavadítani, úgy hogy Dani ott maradt a révész kertjében. Később egy szarvastehén is került mellé. Sajnos azonban az ártéri szarvastartás nem egy egyszerű feladat. Annak ellenére, hogy az legutóbbi árvízkor a révész egy magas 5x5 méteres platót készített a szarvasoknak, hogy bele ne fulladjanak az árba, a szarvastehén sokkot kapott és elpusztult. Dani túlélte az árvizet és most is élvezi az öreg gondokodását. Állítólag éjszakánként a sziget őzei is bejárnak hozzá, hogy legyen társasága. Sajnos fényképezőgépet elfelejtettünk vinni, pedig egy csomó egyéb izgalmas dolgot is láttunk, a horányi révnél például egy komplett csacsicsalád várja az őket etetni vágyókat. De ígérjük legközelebb ha arra járunk, akkor lefényképezzük. Így a jelenlegi képen nem Dani szerepel, hanem a wikimedia egy képét vettük kölcsön.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.